Panoul – in termenii productiei publicitare – este o suprafata relativ rigida, plana sau curbata (cel mult 2.5 D), fara iluminare interna – pe care este expusa informatia dorita: sigla, logo-ul companiei – panouri firma , imagini si informatii text – panouri reclama, panouri santier, imagini custom cu diverse decupaje – panouri foto, alte modele;
1. Dupa structura panourile pot fi :
– cu structura, caz in care trebuie luate in considerare forma, rigiditatea si stabilitatea dorite
– fara structura, caz in care panoul se monteaza direct pe o structura existenta (perete, grilaj, etc)
2. Dupa tipul (alcatuirea, natura) materialului intrebuintat:
– materiale plastice (omogene) – PVC (spuma de polyclorura-de-vinyl – cu denumiri comerciale Forex, Koma-plast, Symo-por, s.a.), HIPS (high-impact polystyrene), PMMA – (polymetyl-metacrylat- cu denumiri comerciale Plexiglas, Tu-plac, Aky-plac), PET-G (materiale pe baza de polyesteri – cu denumiri comerciale Ax-PET, G-PET, Vivak), PC compact (poly-carbonat placa, cu denumiri comerciale Makrolon, Nu-Dec, s.a.)
– materiale compozite (eterogene sau structurate) – Bond (sandwich de 2 foi aluminiu cu miez de PVDF-polyclorura de vinyl, cu denumiri comerciale – Tu-bond, Di-bond, A-bond, Natural-bond, s.a.), PC celular (poly-carbonat celular cu denumiri comerciale Makrolon, Tu-Carb, s.a.).